Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Автор: olga от 2-12-2013, 22:27, посмотрело: 2 480

0
Хід уроку

І. Підготовчий етап
(Слайд №1)

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

(клас поділено на три групи по 8 учнів, відповідно розставлені учнівські столи; на столах лежать дощечки для клеяння, серветки, клей, ножиці, заготовки для будиночків, технологічні картки. Діти повертаються до гостей і вітаються з ними)

1. Організаційний момент (1 хв)
- Доброго дня, діти! Розпочнемо наш урок. Перевірте будь ласка, чи все необхідне для уроку лежить у вас на партах: альбом, лінійка, ножиці, клей, фломастери, графітовий олівець, гумка, роздатковий матеріал (розгортки геометричних фігур).
Сьогодні на уроці ви повинні особливо активно працювати, бути старанними. Адже оцінювати свою роботу будете ви самі, шляхом виставлення балів у картку самооцінки. Сума балів буде врахована мною при виставленні оцінок за урок.

2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (3 хв)
Евристична бесіда
- Для початку давайте пригадаємо, які види мистецтва ви знаєте? (графіка, живопис, скульптура, архітектура)
- Ми з вами розуміємо, що кожний вид мистецтва має особливі, властиві лише йому засоби і прийоми створення художнього образу, свою неповторну художню мову.
Вправа «Асоціації»
(Слайд №2)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

(Перед уроком роздаються аркуші, на кожному з яких намальовано коло діаметром 4 сантиметри.)
Пропоную вам гру: перед кожним з вас на партах лежить паперове коло. Спробуйте відгадати, що хотів намалювати художник за допомогою цього кола, і відтворіть це на своїх листках. Тільки не можна збільшувати і зменшувати це коло.
(Діти домальовують коло. Коли малюнки майже готові, він підбиває підсумки)
- Правильно, все це хотів намалювати художник! Малюнки у всіх вийшли різні: тут і повітряна куля, і обличчя клоуна, курчатко, Чебурашка, чайник, вишня, помідор, колесо, гарбуз, торт та інше.
- Зараз ми з вами працювали з плоскою фігурою – колом. А сьогодні ми будемо створювати об’ємні геометричні фігури.
- Що ми називаємо об’ємною формою? (фігура, розміщена не на площині, а у просторовому вимірі)
- Якими вимірами вона характеризується? (висота, ширина, довжина)
- Назвіть плоский предмет (лінійка, аркуш, закладка).
- Назвіть об’ємний предмет (пенал, підручник, олівець).
- Які об’ємні геометричні фігури ви знаєте? (куб, призма, піраміда, циліндр, конус).

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку (1 хв)

Тема нашого уроку: Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: Створення замку своєї мрії.
(Слайд №3 )
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Під час уроку ми повинні виконати ряд завдань:
(Слайд №4 )
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

- поглибити знання про архітектуру як вид мистецтва;
- оволодіти навичками і вміннями склеювати розгортки простих геометричних форм;
- навчитися створювати реальні форми геометричних фігур;
- створити замок своєї мрії.

III. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)
Сьогодні на уроці ми відчуємо себе архітекторами. Архітектор перетворює природний матеріал, вносить у нього певну організацію, створює архітектурну конструкцію. А що ви знаєте про архітектуру?

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя (1 хв)
(Слайд №5)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Міцність, користь і краса – складові частини справжнього витвору архітектури. Форма – зовнішній контур споруди – буває простою і тяжіє до правильної геометричної фігури, як у єгипетській піраміді, або ж складною, розчленованою на безліч деталей. Вона може бути симетричною або асиметричною. Наприклад, асиметричні індійські храми з їх складними формами не виглядають потворними.
(Слайд №6)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."


2. Повідомлення учня (1 хв)
(Слайд №7)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Архітектура – мистецтво проектувати, будувати і прикрашати будівлі. Твори архітектури – це гігантські піраміди, величні храми, суворі фортеці, витончені палаци і багато інших споруд.
Архітектура – це не просто зведення споруд, що відповідають своєму призначенню. Архітектор прагне створити довершений художній образ.
- Серед видатних українських архітекторів можна назвати таких митців: Іван Левинський, Владислав Городецький, Олексій Бекетов. (Слайди №8-10)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

- Зразками українських архітектурних споруд світового рівня є Києво-Печерська лавра, Софія Київська, Херсонес Таврійський.
(Слайди №11-13)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

3. Вправа: «Асоціативний кущ» (2 хв)
Пропоную вам виконати вправу «Асоціативний кущ». Ваше завдання: підібрати асоціації до слова архітектура (відповіді дітей)
(Слайд №14)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Архітектура:
- мистецтво
- пропорція
- зовнішня форма
- міцність, користь, краса
- храми, фортеці, палаци
- довершений художній образ
4. Демонстрація готового виробу (1 хв)
- Сьогодні на уроці ми повинні оволодіти навичками і вміннями склеювання розгорток простих геометричних фігур. А також виконаємо творче завдання: створимо замок своєї мрії.
Погляньте будь ласка на зразок замку, виготовленого з об’ємних геометричних форм методом склеювання. З яких фігур він складається? (куб, чотиригранна призма, шестигранна призма, піраміда, циліндр, конус)
(Слайд №15)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Погляньте на замки різних архітектурних стилів. Цей слайд допоможе вам уявити замок вашої мрії.
5. Пояснення процесу виготовлення виробу (1 хв)
(Слайд №16)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

- Щоб створити замок своєї мрії, ви повинні дотримуватися етапів виконання роботи:
1. Уявіть замок вашої мрії, обговоріть задумку в групах.
2. Розподіліть між собою роботу, визначте, що буде виконувати кожен учасник групи.
3. Розгляньте розгортки – деталі майбутнього замку.
4. Склейте окремі елементи композиції.
5. Зберіть композицію, склейте її.
6. Доповніть необхідними деталями за допомогою олівців чи фломастерів.

V. Практична діяльність учнів (24 хв)
1. Організація роботи в групах (1 хв)
Сьогодні ви будете працювати в групах, виконувати завдання не самостійно, а разом з товаришами, і оцінка кожного залежить від його особистого вкладу у спільну справу.
У нас є три робочі групи. Члени кожної групи повинні обрати спікера (керівника), який буде організовувати порядок виконання за¬вдання, визначати, хто яку роботу буде виконувати; спостерігача (тайм-кіпера) – стежить за часом; доповідача – доповідає про результати роботи.
Керівники груп отримують технологічні картки «Склеювання об’ємних фігур» (додаток №1) і розподіляють завдання між усіма членами групи. По закінченню роботи кожен учень повинен підписати частину виробу, яку виготовляв саме він. Це потрібно для виставлення оцінок за урок.
(Слайд №17)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."


2. Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями (1 хв)
При виготовленні виробів ви за необхідності будете користуватися ножицями. Давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з ними. Зачитайте ланцюжком.
(Слайд №18)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

1. Працюй з добре відрегульованими і заточеними ножицями.
2. Ножиці повинні мати тупі, округлі кінці.
3. Не залишай ножиці розкритими.
4. Передавай ножиці кільцями вперед.
5. Не грай з ножицями, не піднось до обличчя.
6. Використовуй ножиці тільки за призначенням.
Технологічна картка (Слайд №19)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Учні по групах створюють замок з розгорток призми, циліндра, конуса. Учитель обходить робочі місця з метою проведення індивідуального і фронтального інструктажів, контролю за організацією робочих місць та дотриманням учнями правил безпеки праці.
3. Практична робота по виготовленню виробу (10 хв)
4. Мультимедійна фізкультхвилинка для очей (2 хв)
Бачу, що ви вже втомилися. Пропоную вам провести фізкультхвилинку для зору. Ваше завдання – слідкувати за зображенням на екрані, не відводячи очей.
5. Продовження практичної роботи по виготовленню замку своєї мрії (10 хв)
VI. Завершення уроку (5 хв)
Презентація учнівських виробів
(Доповідачі демонструють і захищають колективні роботи).
(Слайд №20)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

- Наші вироби готові. На сьогодні ви отримали випереджальне завдання – підібрати матеріали для презентація замку своєї мрії. Керівники кожної творчої групи виходять до дошки та презентують свої роботи (додаток №3).
- Керівник творчої групи роздасть вам картки самооцінювання (додаток №2). Ви повинні:
1. Оцінити свою роботу на уроці за запропонованими критеріями від 1 до 3 балів за кожним показником.
2. Підрахувати загальну суму балів.
3. Обговорити отримані бали в групі.
4. Здати вчителеві картку для виставлення оцінок за урок.
На наступному уроці я оголошу оцінки за сьогоднішній урок, проаналізувавши ваші творчі роботи та врахувавши картки самооцінювання.
Підсумок уроку
- Давайте перевіримо, чи всі завдання уроку ми виконали? (діти зачитують завдання, відповідають)
(Слайд №21)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Домашнє завдання (Слайд №22-23)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

1. Принести: альбом, графітовий олівець, гумку, фарби, фломастери, пензлі.
2. Підготуватися до малювання натюрморту. Продумати, із яких предметів буде складатися натюрморт вашого власного задуму.
3. Підібрати репродукції натюрмортів, підготувати повідомлення про художників-авторів.*
(учитель звертає увагу на те, що останнє завдання з зірочкою – це завдання високого творчого рівня, його можна виконувати за бажанням на кращу оцінку)
(Слайд №24)
Урок з образотворчого мистецтва, 6 клас: "Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії."

- Дякую вам за роботу. Урок закінчено!

Категория: Методична скарбниця

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Додавання коментаря

Имя:*
E-Mail:
Комментарий:
  • winkwinkedsmileam
    belayfeelfellowlaughing
    lollovenorecourse
    requestsadtonguewassat
    cryingwhatbullyangry
Вопрос:
Фамилия нашего мэра?
Ответ:*
Введите код: *
оновити, якщо не видно коду